Vaření lemu a další vyvařování
Přátelé,
opět vás zdravím s další relací ohledně vyvařovacích prací na Fordu Taunus.
Jako první se zmíním o zadním lemu. Lem se, jako jeden z mála karosářských dílů, dal koupit nový. Koupil jsem ho konkrétně na ACI. Ještě před jeho navařením se ale musel vyřezat starý lem a dovařit plechy okolo, aby vše sedělo jak má. To znamená, že všechno od dveří dozadu pryč. Zároveň jsme navázali na část, kterou jsme dovařili již v období minulé relace. Když jsme dovařili plech s radiusem (vlevo od lemu), mohlo se přejít na samotný lem, který se koupil viz výše. Na lemu se udělal po obvodu lem pomocí pneumatické falcovačky. Zezadu z kufru vozu se lem opřel klínem, aby se eliminovaly všechny mezery mezi materiály. Lem z výroby ale trošku neseděl jak má, takže se muselo přistoupit na úpravu lemu dle vlastních potřeb :-) pak už ale vše náležitě sedlo jak "prdel na hrnec," a mohlo se vařit. Lem se nevařil jen z vnější (venkovní) strany, ale nabodoval se i z vnitřní strany. To kvůli následnému broušení svarů zvenčí. (Lem pak má menší snahu se nějak kroutit ve spoji).
Dále se pokračovalo záplatováním na místě, kam pak přijde zasadit zadní otevírací okénko. Jelikož tím místem zatékalo a držela se zde voda, bylo tu opravdu dost rzi a tím pádem i dost sváření.
Poté jsme navázali na díl z minulé relace, a pokračovali jsme s výrobou vnitřní částí plechu pod zadní nárazník. Plech disponuje i výřezem pro výfuky. Po jeho přivaření jsme navázali na plechy, které jsme vařili již minulý rok, a tím pádem jsme už skoro u konce vyvařovacích prací.
V další relaci bude popsána kompletace obou plechů nad výfukem. Vaření vnějšího plechu, spojení vnitřního plechu s vnějším.
